Testosteron jak serum prawdy

11 października 2012, 09:53

Testosteron jest męskim hormonem kojarzonym z agresją czy tendencją do podejmowania ryzyka. Ostatnie badania wykazały jednak, że sprzyja zachowaniom społecznym. Gdy mężczyznom podawano testosteron, kłamali rzadziej niż po zaaplikowaniu placebo (PLoS ONE).



Dostosowując się do robota, zaczynają lepiej chodzić

30 sierpnia 2012, 09:22

Idąc razem, ludzie nieświadomie synchronizują chód. Rozwikłując mechanizm tego zjawiska, japońscy naukowcy opracowali cyfrowego towarzysza (Walk Mate), który poprawia stabilność, mobilność i jakość życia ludzi z chorobą Parkinsona.


Precz, przeklęta plamo, czyli jak niedoświadczeni gracze eliminują poczucie winy

13 lipca 2012, 11:26

Po brutalnej grze wideo niedoświadczeni zawodnicy przejawiają efekt lady Makbet. Doświadczają silniejszego dystresu moralnego i poproszeni o wybór czegoś dla siebie, częściej decydują się na artykuły higieniczne, np. żele pod prysznic, pasty do zębów czy dezodoranty.


Kryzys napędzany testosteronem

14 czerwca 2012, 14:17

Dr John M. Coates, neurobiolog z Uniwersytetu w Cambridge, a jednocześnie były handlowiec pracujący dla Goldmana Sachsa, Merrill Lynch i Deutsche Banku, specjalizuje się hormonalnych podstawach decyzji finansowych. Jego ostatnia książka pt. "The Hour Between Dog and Wolf" dotyczy w dużej mierze testosteronu, od którego wszystko się zaczyna. W tym wypadku kryzys.


Podwyżka może czasem oznaczać spadek satysfakcji

11 czerwca 2012, 10:36

Dr Eugenio Proto z Uniwersytetu w Warwick sprawdzał, w jaki sposób cechy osobowościowe wpływają na postrzeganie przychodu i zadowolenie z życia. Stwierdził, że osoby neurotyczne mogą postrzegać wzrost płacy jako porażkę, jeśli podwyżka nie jest tak duża, jak się spodziewały.


Déjà vu to kwestia układów

28 maja 2012, 16:53

Wykorzystując grę The Sims, prof. Anne Cleary z Uniwersytetu Stanowego Kolorado wykazała, że déjà vu jest z większym prawdopodobieństwem wywoływane przez sceny z układem przestrzennym zbliżonym do czegoś, z czym wcześniej się zetknęliśmy. Treść nie ma znaczenia, kluczowe wydaje się ustawienie.


W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...

17 maja 2012, 11:45

Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.


Nierzeczywiste, ale skuteczne

17 kwietnia 2012, 06:05

Nowozelandzcy naukowcy wykorzystali tzw. rozszerzoną rzeczywistość (AR od ang. augmented reality) do leczenia arachnofobii, czyli lęku przed pająkami.


Mniejsze opóźnienie daje lepsze efekty

11 marca 2012, 10:02

Współczesne wyświetlacze są bardzo wygodnymi urządzeniami zapewniającymi świetny obraz i dającymi dobrą kontrolę nad urządzeniem. Ich najpoważniejszą chyba wadą jest dość spore opóźnienie w reakcji na dotyk użytkownika, średnio wynosi ono 100 ms


Wielozadaniowość i ekran mogą szkodzić dziewczętom

30 stycznia 2012, 18:09

Młode dziewczęta, która spędzają zbyt dużo czasu przy komputerze oraz na obsłudze urządzeń elektronicznych, ryzykują zaburzeniem rozwoju społecznego i emocjonalnego. Na szczęście negatywne efekty takich zachowań można bardzo łatwo zniwelować dzięki rozmowie twarzą w twarz z drugim człowiekiem.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy